hertzlig.dk

 
 

HVAD vil du fortælle til HVEM og HVORFOR?


Som kreativ strategisk planner hjælper jeg med at omsætte forretningsstrategi til kommunikationsstrategi – og tage det hele skridtet videre til indsigtsfuld markedsføring.


Alle former for marketing og reklame handler om at kunne møde sine kunder med et interessant og relevant budskab på et tidspunkt, hvor de har tid og lyst til at tale med dig.


Det handler altså om gode historier. Mine kernekompetencer er at finde ind til det centrale i strategien og tilføre de indsigter, der får de gode historier frem, og som gør os i stand til at fortælle dem, så de bliver hørt og involverer.


Jeg kalder det kreativ strategisk planning - at finde ind til det, der kan og skal fortælles.

 

STRATEGI - KONCEPT - TEKST

HVEM er jeg?


Efter at have været planner på forskellige bureauer i 10 år startede jeg i 2011 som uafhængig kreativ strategisk planner hertzlig.dk.


Mit udgangspunkt er, at vi skal huske både hjernen og hjertet i vores arbejde. Det handler om ærlighed, arbejdsglæde og et ønske om altid at gøre det bedre end i går.


Jeg hjælper med at oversætte forretningsstrategi til kommunikationsstrategi, som kan blive til indsigtsfuld markedsføring.


Klik her for mit fulde CV.


KONTAKT

Paul Hertz

Mobil: +45 2613 0792
Mail: paul@hertzlig.dk

hertzlig.dk
Korfuvej 44
2300 København S


CVR-nummer: 33621124


LinkedIn
Facebook

REFERENCER

FRA FORRETNING TIL KOMMUNIKATION

HVAD kan jeg hjælpe med?


Jeg har 15 års erfaring fra bureaubranchen og besidder en dyb praktisk og teoretisk forståelse for marketing og kommunikation i digitale og traditionelle kanaler. Min styrke er at kunne oversætte forretningsstrategi til kommunikationsstrategi.


Der er efterhånden ikke den branche eller den type kunde, jeg ikke har arbejdet med. De senere år har jeg især arbejdet med FMCG og det stik modsatte.

•I FMCG er produktet som regel meget konkret. Her er kunsten at tilføre noget ekstra - noget der gør produktet mere værd.

•I organisationer, foreninger og servicevirksomheder er produktet omvendt ofte meget abstrakt. Her handler det om at konkretisere ydelsen - at produktificere den.


I begge kategorier er kunsten at gøre det komplicerede enkelt og det enkle interessant.


Hvad og hvordan jeg konkret bidrager afhænger af projektets karakter. Mine kompetencer spænder fra den indledende brief og debriefing over kommunikationsstrategi og kampagneplanlægning til udvikling af kreative koncepter og egentlige tekstopgaver.



HVORFOR skal vi stille de dumme spørgsmål?


Uanset hvilken slags projektet, det drejer sig om, kan du være sikker på, at jeg er ham, der stiller alle de irriterende – og nogle gange dumme – spørgsmål.


Hvorfor, hvorfor ikke og hvad nu hvis? Alle de spørgsmål der er nødvendige for at komme rundt om og til bunds i en problemstilling.


Som facilitator og moderator i interne og eksterne processer eller workshops er jeg skiftevis fødselshjælperen og den, der stikker en pind i hjulene. Målet er lede diskussionen nye steder hen. Når vi allerede stillet os selv de dumme, svære og ubehagelige spørgsmål, kan vi også bedre svare på dem senere.


Alt i alt vil jeg betegne mig selv som en ret komplet kreativ strateg i godt humør.

HVEM OG HVORFOR

What you see is what you get


Min tilgang og drivkraft i arbejdet med brands og marketing er min naturlige nysgerrighed i menneskers liv og min passion for ideer, der gør en forskel.


Som person er jeg videbegærlig, dedikeret, loyal, humørfyldt og social. Selvstændigt ansvar og personlige udfordringer driver mig, men jeg er på samme tid en udpræget teamplayer, som fungerer godt i en flok, der arbejder mod samme mål.



Det formelle


Privat

•Årgang 1973, gift, tre børn, uddannet fra Medievidenskab i Aarhus


Bureauer som fastansat

•D’Arcy Copenhagen, Halbye Kaag JWT, TBWA\, AdPeople, ZUPA


Udvalgte kunder

•Royal Export, Royal Pilsner, Tempt, Carlsberg, Tuborg

•Arla, Anthon Berg, Rynkeby, Cafe Noir, Merrild, Schulstad, Kellogg’s, Findus, NIVEA, Pedigree, Whiskas

•Danske Bank, Totalkredit

•Danmarks Cykle Union, BRANDTS Museum, KlubLiv Danmark/DGI, Jobindex

•Fødevarestyrelsen, Sundhedsstyrelsen, SKAT, Læger Uden Grænser

•Nissan, Mazda, Alfa Romeo, Fiat

•Dell, 3mobil, LEGO, Nilfisk


Det er en fornøjelse at arbejde sammen med Paul. Paul er virkelig professionel, og samtidig virkelig afslappet at arbejde sammen med.
Det er fantastisk som kreativ at arbejde sammen med en strategisk planner, der selv indgår i den kreative proces uden at skulle pisse territorier af.

Det er fedt at starte et projekt som Paul har været inde over inden man selv er gået i gang. Paul formår at kridte banen op med værdifulde insights, inspiration, fede one liners og egne ideer! Desuden er han god ved kunder og dyr.

Skal jeg i gang med noget seriøst, skal Paul være med!
Good intelligent stategic planning - and excellent mediation.

Thomas Pries
Kreativ Direktør & Partner, Konstellation

Juryformand, Danish Internet Awards

Peter Ottesen
Managing Director, Mediabroker

Jeg lægger vægt på to ting, når der skal vælges samarbejdspartnere: Faglighed og personlighed (nok især det sidste) og Paul har helt sikkert leveret på begge parametre.

Konkret har Paul hjulpet os med et større internationalt researchprojekt og resultatet var en analyse af den slags, man rent faktisk kan bygge handlingsplaner ud fra og han har leveret et værdifuldt input til det videre strategi-arbejde.

Så thumps up og 'Synes godt om' herfra.

Søren Christensen
Kontaktdirektør & Partner, Robert/Boisen & Like-minded

Paul is an inspiring person to work with. He develops a fast and excellent understanding of any target group and business/product offer to get the best output. He attacks issues from new angles which creates better solutions. 
I can warmly recommend working with him.

Catharina Kakko
Marketing Manager, Nordic Kellogg's

KONTAKT

Paul Hertz

Mobil: +45 2613 0792
Mail: paul@hertzlig.dk

hertzlig.dk
Korfuvej 44
2300 København S


CVR-nummer: 33621124


LinkedIn
Facebook